Pages

Sabtu, 15 November 2014

Novel Bagaikan Puteri

Assalamualaikum berjumpa lagi kita..


Hari nie nak bercerita tentang novel bagaikan puteri karya Ramlee Awang Murshid..


Novel nie di rekomenkan oleh seseorang yang dulunya mmg xminat mmbca novel tetiba terkejut bleh bce novel yang tebal la jugak,hehe..mmg agak kelakar tapi tu lah hakikatnya..Apabila dpt novel nie terus ja buka dan membaca,tapi bila dah start bca susah pula nak stop,aiyooo..bleh dikatakn aku habiskan mse mbca hnya dlm 1 hari stngah ja,,mmg aku hayati setiap watak dan sume novel karya Ramlee Awang Mursyid nie adalah novel yang sangt2 mberi pngjaran dan jugak bnyak ilmu pengetahuan yang diperoleh di sini..alhamdunillah,selepas tu bila dah habis membaca aku terasa nak beli pula karya Ramlee Awang Mursyid nie lagi..insyaallah bakal datang nanti...Okey nie nak tunjukkan contoh novel bagaikan puteri..



Sinopsis Novel Bagaikan Puteri


Haryani dan Laksamana Sunan...
saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.

Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.

Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa Haryani kembali semula ke abad 21.

Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati!


Buat pembaca sume,anda jangan lepaskan peluang untuk membeli novel karya Ramlee Awang Mursyid nie..pelbagai kisah yang menarik dan jugak kisah mitos2..bagi pngemar sejarah atau kisah mitos bleh la beli untuk menambah segala ilmu pengetahuan anda..

Sampai kita berjumpa lagi kawan2..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan